Geplaatst op Geef een reactie

Strategisch recruitment: doorgroeimogelijkheden en interne doorstroom

De arbeidsmarkt is als een gigantisch schaakbord. Werknemers zijn de stukken die heen en weer bewegen, van baan naar baan, op zoek naar de koningin van kansen: doorgroeimogelijkheden.

Laat me je dit vertellen: als jouw organisatie meer op een spelletje dammen lijkt, waar iedereen op dezelfde plek blijft, dan zul je de strijd op het schaakbord van de arbeidsmarkt verliezen.

👉 “Maar we hebben geen open posities…”
👉 “Onze werknemers zijn tevreden in hun huidige rol…”
👉 “We hebben geen tijd om te investeren in opleidingen…”

Als deze excuses je bekend voorkomen, dan is het hoog tijd om van strategie te veranderen.

Organisaties die werkelijk investeren in hun werknemers, die echte doorgroeimogelijkheden en interne doorstroom mogelijk maken, zijn de partijen die het spel gaan winnen.

Nu en in de toekomst.

Hier zijn wat ideeën:

✅ Creëer een duidelijk carrièrepad binnen je organisatie vanaf het eerste moment dat iemand binnenkomt.
✅ Investeer in de ontwikkeling van je medewerkers.
✅ Zorg voor mentorschap en coaching programma’s.
✅ Stimuleer het leren en nemen van nieuwe uitdagingen.

Weet je, het gaat niet om het vasthouden van mensen, het gaat om het voeden van hun groei. Wanneer je dat doet, zullen ze niet alleen blijven, maar zullen ze ook floreren.

Nu is het aan jou:

❓ Wat vind jij? Moeten organisaties meer inzetten op interne doorstroom en doorgroeimogelijkheden? Zijn er andere strategieën die net zo goed, of zelfs beter, kunnen werken?

Ik ben benieuwd naar je mening ⤵️

PS. Sta je klaar om van dammen naar schaken te gaan? Laat je werknemers niet vastzitten op één vakje. Het is tijd om je stukken in beweging te krijgen en het echte spel te spelen 👊

PSS Hoe til jij recruitment naar een hoger niveau? Bij de Masterclass Recruitmentstrategie ontdek je hoe je een stevig strategisch recruitmentplan ontwikkelt en uitvoert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *