Yves Pilet

Yves Pilet

Yves is 20 jaar bezig met onderzoek naar en het delen van kennis over employer branding. Hij is actief als spreker, verzorgt sessies en trainingen en adviseert organisaties over het versterken van hun employer brand. Met behulp van zijn BluePrint© methodiek heeft hij organisaties zoals het CBS, UWV, Sanofi, Terumo en SABIC geadviseerd over hun employer brand. Yves Pilet is oprichter en eigenaar van Yves Pilet Consultancy en auteur van het Engelstalige boek ‘Boost Your Employer Brand’.

Volgens Yves vraagt recruitment tegenwoordig om veel meer dan het aantrekken van nieuwe medewerkers met behulp van een goede wervingscampagne. Medewerkers kiezen voor organisaties met een heldere bedoeling, die bereid zijn om bestaande medewerkers te blijven ontwikkelen en staan voor duurzaam ondernemerschap.

In zijn ogen willen mensen werken voor organisaties die verder kijken dan het economisch belang. Organisaties hebben tegelijkertijd juist baat bij gelukkige medewerkers: ze zijn loyaler, productiever en completer als persoon. Daarom vinden deze medewerkers en organisaties elkaar het beste als resultaat van employer branding waarbij zowel het economische als het maatschappelijke belang een rol speelt.