Module 2: Doelgroepanalyse & Persona’s

Je kan commerciële bureaus veel geld betalen voor een fraaie visualisatie van arbeidsmarktinformatie. Óf je raadpleegt en analyseert deze data zelf. Je krijgt meer inzicht en gevoel bij het bereiken en aanspreken van jouw doelgroepen. Hoe? Dat ontdek je bij deze masterclass.

Voor  het ontwikkelen van je employer branding strategie, je waardepropositie en je mediastrategie heb je inzicht nodig in je doelgroepen. Pas als je die goed kent, kun je de kernboodschap van je organisatie goed formuleren en de juiste kanalen kiezen om die boodschap over te brengen.

In deze masterclass helpen we je hierbij. We laten zien waar je betrouwbare en gratis arbeidsmarktinformatie kunt vinden, wat je er wel en niet mee kunt, en hoe je deze informatie strategisch gebruikt. En we laten zien welke stappen je moet volgen om een concrete doelgroepanalyse uit te voeren inclusief het opstellen van relevante persona’s.

We gaan met een klein gezelschap de diepte in. Daarbij ontdek je:

  • Kosteloos arbeidsmarktinformatie vinden en interpreteren.
  • De organisatiestrategie vertalen naar talent behoefte (Talent Gap Analyse).
  • Het definiëren van primaire en secundaire doelgroepen.
  • Kenmerken van de doelgroepen begrijpen.
  • Persona’s maken en verrijken, waarmee je de werving van nieuwe medewerkers verbetert.
  • Het verschil tussen interne betrokkenheid versus externe aantrekkelijkheid

In deze masterclass krijg je beter inzicht in de (strategische) personeelsbehoefte van jouw organisatie en ontdek je welke kengetallen, doelen en KPI’s daarbij passen. Voor jouw doelgroepen maak je talentpersona’s: een ​​fictieve ideale kandidaat voor de beschikbare functie(s), die je in gedachten houdt bij het plannen van jouw communicatie.

Praktische informatie

Deze module is onderdeel van de Employer Branding opleiding en ook los te boeken. Met een opleiding stel je zelf je lespakket samen.


Wissen

De voordelen van een opleiding

  • Je stelt je eigen opleiding samen.
  • Alles wat je leert kun je meteen toepassen op jouw organisatie of bij jouw opdrachtgever.
  • Je bepaalt zelf de startdatum, de volgorde en het tempo.
  • Hoe meer workshops je kiest, hoe voordeliger elke vervolgworkshop is.

Trainingslocatie Den Haag

Naast treinstation Holland Spoor en daardoor perfect te bereiken via spoor en auto.
Advies nodig? Mail of bel ons dan meteen even. Wij helpen je graag!

Trainers

Yves Pilet

Yves is bijna 15 jaar bezig met onderzoek naar en het delen van kennis over employer branding. Met behulp van zijn Blue Print methodiek heeft hij organisaties zoals CBS, UWV, Terumo Europe en SABIC geadviseerd over hun employer brand. Yves Pilet is auteur van het boek ‘Boost Your Employer Brand’.

Wat zeggen onze deelnemers nadat zij hebben gekozen voor Recruiter University?

Praktische informatie

Deze module is onderdeel van de Employer Branding opleiding en ook los te boeken. Met een opleiding stel je zelf je lespakket samen.


Wissen

De voordelen van een opleiding

  • Je stelt je eigen opleiding samen.
  • Alles wat je leert kun je meteen toepassen op jouw organisatie of bij jouw opdrachtgever.
  • Je bepaalt zelf de startdatum, de volgorde en het tempo.
  • Hoe meer workshops je kiest, hoe voordeliger elke vervolgworkshop is.

Trainingslocatie Den Haag

Naast treinstation Holland Spoor en daardoor perfect te bereiken via spoor en auto.
Advies nodig? Mail of bel ons dan meteen even. Wij helpen je graag!

Wissen
Jacco Valkenburg