Doelgroepanalyse & Persona’s

Wil jij meer inzicht krijgen in jouw doelgroep? Gratis arbeidsmarktinformatie kunnen raadplegen en analyseren? En jouw doelgroepen beter bereiken en aanspreken? Dat kan. Je ontdekt het allemaal in deze masterclass.

Voor het ontwikkelen van je employer branding strategie, je waardepropositie en je mediastrategie heb je inzicht nodig in je doelgroepen. Pas als je die goed kent, kun je de kernboodschap van je organisatie goed formuleren en de juiste kanalen kiezen om die boodschap over te brengen.

In deze masterclass helpen we je hierbij. We laten zien waar je betrouwbare en gratis arbeidsmarktinformatie kunt vinden, wat je er wel en niet mee kunt, en hoe je deze informatie strategisch gebruikt. En we laten zien welke stappen je moet volgen om een concrete doelgroepanalyse uit te voeren inclusief het opstellen van relevante persona’s.

Het fundament voor doelgroepgerichte arbeidsmarktcommunicatie

We gaan met een klein gezelschap de diepte in. Daarbij ontdek je:

  • Kosteloos arbeidsmarktinformatie vinden en interpreteren.
  • De organisatiestrategie vertalen naar talent behoefte (Talent Gap Analyse).
  • Het definiëren van primaire en secundaire doelgroepen.
  • Kenmerken van de doelgroepen begrijpen.
  • Persona’s maken en verrijken, waarmee je de werving van nieuwe medewerkers verbetert.
  • Het verschil tussen interne betrokkenheid versus externe aantrekkelijkheid.

In deze masterclass krijg je beter inzicht in de (strategische) personeelsbehoefte van jouw organisatie en ontdek je welke kengetallen, doelen en KPI’s daarbij passen. Voor jouw doelgroepen maak je talentpersona’s: een ​​fictieve ideale kandidaat voor de beschikbare functie(s), die je in gedachten houdt bij het plannen van jouw communicatie.

Je krijgt ook ons speciale whitepaper over ChatGPT met toepassingen en prompt engineering tips. Het bevat onder andere een uitgebreide stappenplan hoe je ChatGPT kan gebruiken voor het maken van een persona.

Combi-korting masterclass Vacatureteksten Schrijven

Breng je nieuwe kennis over doelgroepen en persona’s direct in praktijk bij onze masterclass Effectieve Vacatureteksten Schrijven. Tijdens deze poulaire masterclass ontdek je niet alleen hoe je een sterke vacaturetekst opbouwt, maar krijg je ook veel andere tips. Je gaat naar huis met je herschreven vacaturetekst en kunt ook na de training nog feedback op je teksten vragen.

Mis dit speciale aanbod niet en schrijf je in voor beide masterclasses (Doelgroepanalyse & Persona’s en Effectieve Vacatureteksten Schrijven). De investering hiervoor is slechts 995,-. Korting wordt automatisch verrekend in het bestelproces.

Praktische informatie

Data en locatie individuele inschrijving

Online
31 oktober 2023
Tijden
13:00 - 17:00
Deelnemers
maximaal 9
Niveau
HBO+
Investering
798,- / vroegboek 598,-*
Tweede persoon
met 30% korting


* Mis € 200,- vroegboekkorting niet en boek nu. Deze is beperkt geldig: op = op. Of boek deze training met extra voordeel als onderdeel van de opleiding Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie.

Inclusief werkboek, praktisch toepasbare templates, een overzichtelijke hand-out én een certificaat.

We kunnen deze training ook bij jou op kantoor of online geven. In het Engels of in het Nederlands. Vraag ons naar alle mogelijkheden.

Doelgroep

(Senior) HR-medewerkers, recruiters en communicatieadviseurs die betrokken zijn bij het ontwikkelen en verbeteren van hun employer branding strategie, en bij de recruitmentactiviteiten en arbeidsmarktcommunicatie van hun organisatie.

De voordelen van een online training…

  • File-vrij en geen reistijd, je hoeft je huis niet uit
  • Past makkelijk in je thuiswerkschema
  • Praktische kennis die je meteen gaat toepassen
  • En je eigen koffie 😉

Trainers

Yves Pilet

Yves is bijna 15 jaar bezig met onderzoek naar en het delen van kennis over employer branding. Met behulp van zijn Blue Print methodiek heeft hij organisaties zoals CBS, UWV, Terumo Europe en SABIC geadviseerd over hun employer brand. Yves Pilet is auteur van het boek ‘Boost Your Employer Brand’.

Laura Baselaar

Als Recruitment en Employer Branding specialist met ervaring als (project) manager, adviseur en gecertificeerd trainer, kan Laura organisaties helpen om het juiste talent aan boord te krijgen. Ze staat bekend als een (creatieve) bouwer, een aanhoudende en baanbrekende innovator die Recruitment and Employer Branding ‘turnarounds’ heeft geleid in organisaties zoals Ahold Delhaize, Alliander, VUmc, Vodafone en anderen.

Praktische informatie

Data en locatie individuele inschrijving

Online
31 oktober 2023
Tijden
13:00 - 17:00
Deelnemers
maximaal 9
Niveau
HBO+
Investering
798,- / vroegboek 598,-*
Tweede persoon
met 30% korting


* Mis € 200,- vroegboekkorting niet en boek nu. Deze is beperkt geldig: op = op. Of boek deze training met extra voordeel als onderdeel van de opleiding Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie.

Inclusief werkboek, praktisch toepasbare templates, een overzichtelijke hand-out én een certificaat.

We kunnen deze training ook bij jou op kantoor of online geven. In het Engels of in het Nederlands. Vraag ons naar alle mogelijkheden.

Daarom kies je Recruiter University

Ontdek. Verbeter. Innoveer. Met praktijkgerichte trainingen die resultaten opleveren van vakexperts, ondersteund door het grootste aanbod, ons NRTO-keurmerk en eigen vakboeken. Meer dan 10.000+ tevreden cursisten kozen sinds 2007 voor ons, hét #1 opleidingsinstituut voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.

Jacco Valkenburg