Masterclass Doelgroepanalyse & Persona’s

Je kan commerciële bureaus veel geld betalen voor een fraaie visualisatie van arbeidsmarktinformatie. Óf je raadpleegt en analyseert deze data zelf. Je krijgt meer inzicht en gevoel bij het bereiken en aanspreken van jouw doelgroepen. Hoe? Dat ontdek je bij deze masterclass.

Voor  het ontwikkelen van je employer branding strategie, je waardepropositie en je mediastrategie heb je inzicht nodig in je doelgroepen. Pas als je die goed kent, kun je de kernboodschap van je organisatie goed formuleren en de juiste kanalen kiezen om die boodschap over te brengen.

In deze masterclass helpen we je hierbij. We laten zien waar je betrouwbare en gratis arbeidsmarktinformatie kunt vinden, wat je er wel en niet mee kunt, en hoe je deze informatie strategisch gebruikt. En we laten zien welke stappen je moet volgen om een concrete doelgroepanalyse uit te voeren inclusief het opstellen van relevante persona’s.

We gaan met een klein gezelschap de diepte in. Daarbij ontdek je:

  • Kosteloos arbeidsmarktinformatie vinden en interpreteren.
  • De organisatiestrategie vertalen naar talent behoefte (Talent Gap Analyse).
  • Het definiëren van primaire en secundaire doelgroepen.
  • Kenmerken van de doelgroepen begrijpen.
  • Persona’s maken en verrijken, waarmee je de werving van nieuwe medewerkers verbetert.
  • Het verschil tussen interne betrokkenheid versus externe aantrekkelijkheid

In deze masterclass krijg je beter inzicht in de (strategische) personeelsbehoefte van jouw organisatie en ontdek je welke kengetallen, doelen en KPI’s daarbij passen. Voor jouw doelgroepen maak je talentpersona’s: een ​​fictieve ideale kandidaat voor de beschikbare functie(s), die je in gedachten houdt bij het plannen van jouw communicatie.

Praktische informatie

Data en locatie individuele inschrijving

Den Haag
11 februari 2021
Tijden
13:00 tot 17:00 uur
Je investering
€ 598,-
Tijdelijk
€ 100 vroegboekkorting*
Tweede persoon
met 30% korting


* De (vroegboek) korting is tijdelijk en beperkt geldig: op = op.

Inclusief praktisch toepasbare templates, overzichtelijke hand-out plús een certificaat.

Deze training is onderdeel van de meerdaagse opleiding Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie en ook los te boeken.

Doelgroep

(Senior) HR-medewerkers, recruiters en communicatieadviseurs die betrokken zijn bij het ontwikkelen en verbeteren van hun employer branding strategie, en bij de recruitmentactiviteiten en arbeidsmarktcommunicatie van hun organisatie.

Trainers

Yves Pilet

Yves is bijna 15 jaar bezig met onderzoek naar en het delen van kennis over employer branding. Met behulp van zijn Blue Print methodiek heeft hij organisaties zoals CBS, UWV, Terumo Europe en SABIC geadviseerd over hun employer brand. Yves Pilet is auteur van het boek ‘Boost Your Employer Brand’.

Trainingslocatie

Den Haag; naast treinstation Den Haag Holland Spoor ligt de Haagse Toren. Perfect te bereiken via spoor en auto. De lunch ontvang je in The Penthouse, het hoogste restaurant van Nederland.

Praktische informatie

Data en locatie individuele inschrijving

Den Haag
11 februari 2021
Tijden
13:00 tot 17:00 uur
Je investering
€ 598,-
Tijdelijk
€ 100 vroegboekkorting*
Tweede persoon
met 30% korting


* De (vroegboek) korting is tijdelijk en beperkt geldig: op = op.

Inclusief praktisch toepasbare templates, overzichtelijke hand-out plús een certificaat.

Deze training is onderdeel van de meerdaagse opleiding Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie en ook los te boeken.

Ontvang gratis het boek 'Recruitment 3.0'

Daarom kies je Recruiter University

Hét #1 opleidingsinstituut voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Sinds 2007 geven onze vakexperts vernieuwende trainingen. Anno nu bieden we het grootste aanbod en wilden al meer dan 6000 cursisten beter worden in hun vak via ons. CRKBO-geregistreerd en met eigen vakboeken ✅

Jacco Valkenburg