Boostcamp Employer Branding (3 dagen)

Krachtige employer branding is de beste strategie voor het vinden en binden van de beste medewerkers. Maar hoe bouw je aan een sterk werkgeversmerk? Hoe zorg je voor een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie bij potentiële kandidaten?

Het lijkt misschien oppervlakkig om het werkgeversmerk te bespreken terwijl een pandemie aan de gaande is. Deze coronavirus periode zal ons allemaal op de proef stellen. Maar de praktische realiteit is dat Employer Branding nu juist belangrijk is! Ook als je geen vacatures hebt. Die lessen hebben we uit de vorige crisisperiode kunnen trekken. NU is het moment aan de lange termijn te blijven bouwen, het werkgeverschap te laten zien, personeel te beschermen en kernwaarden te eren.

Ga aan de slag met Employer Branding met drie leerzame workshops: na elke dag ga je geïnspireerd naar huis met concrete ideeën. Je leert hoe je arbeidsmarktcommunicatie en mediastrategie laat aansluiten bij de behoeftes van je doelgroep. Na deze inhoudelijke en praktijkgerichte workshops heb je alle kennis in huis om strategisch te werken aan de employer branding en arbeidsmarktcommunicatie van jouw organisatie.

Drie unieke praktijkgerichte workshops

We werken in kleine groepen waarin we de opgedane kennis verdiepen en uitwerken. Het resultaat na elke dag is een actieplan dat je direct op je eigen praktijk kunt toepassen. Na elke module krijg je praktisch toepasbare templates, een overzichtelijke hand-out en een certificaat, zodat je ook je eigen carrière een boost geeft.

Je kunt kiezen uit de volgende modules:

TrainingOmschrijving Selecteer
Module 2: Doelgroepanalyse & Persona's Opstellen

Voor het ontwikkelen van je employer branding strategie, je waardepropositie en je mediastrategie heb je inzicht nodig in je doelgroepen en persona’s. In deze module leer je

  • hoe je je personeelsbehoefte bepaalt.
  • de belangrijkste doelgroepen begrijpen en definiëren.
  • een doelgroepsegmentatie- en analyse maken.
  • persona’s maken.
  • over interne betrokkenheid en externe aantrekkingskracht.
  • strategische keuzes maken voor interne en externe employer branding.
Module 3: Employer Value Propositie

Tijdens deze workshop werken we aan

  • jouw werkgeversmerk op basis van interne en externe analyses.
  • de Employer Value Propositie op basis van de EVP-pijlers.
  • een authentieke én onderscheidende kernboodschap voor de interne en externe arbeidsmarkt.
  • een EVP-concurrentieanalyse.
  • een EVP-template dat je daarna makkelijk kunt bijhouden.
Module 4: Content- & Mediastrategie
  • de best passende mediakanalen en middeleninzet voor geselecteerde doelgroepen, zowel intern als extern.
  • prioritisering en budgettering van de mediainzet.
  • een simpel en pragmatisch communicatiestappenplan.
  • een activatieplan per doelgroep.
  • social media en een contentkalender.

Praktische informatie

Elke training wordt in Den Haag gegeven; naast treinstation Holland Spoor en daardoor perfect te bereiken via spoor en auto.



De voordelen van een opleiding

  • Je stelt je eigen opleiding samen.
  • Alles wat je leert kun je meteen toepassen op jouw organisatie of bij jouw opdrachtgever.
  • Je bepaalt zelf de startdatum, de volgorde en het tempo.
  • Hoe meer workshops je kiest, hoe voordeliger elke vervolgworkshop is.

Doelgroep

Het niveau ligt hoog van deze modules en is daarom alleen geschikt voor écht ervaren corporate recruiters, of professionals die werken aan de employer branding van hun organisatie of die van hun opdrachtgever:
  • recruitmentmanagers
  • adviseurs/medewerkers employer branding/ arbeidsmarktcommunicatie
  • recruitmentmarketeers
  • communicatiemedewerkers/-adviseurs die verantwoordelijk zijn voor arbeidsmarktcommunicatie
Advies nodig? Mail of bel ons dan meteen even. Wij helpen je graag!

Trainers

Laura Baselaar

Als Recruitment en Employer Branding specialist met ervaring als (project) manager, adviseur en trainer (gecertificeerd), kan Laura organisaties helpen om het juiste talent aan boord te krijgen. Ze staat bekend als een (creatieve) bouwer, een aanhoudende en baanbrekende innovator die Recruitment and Employer Branding ‘turnarounds’ heeft geleid in organisaties zoals Ahold Delhaize, Alliander, VUmc, Vodafone en anderen.

Boek deze workshops met extra voordeel

Duur Elke module duurt 6 tot 7 uur en eindigt om 16:00 of 17:00 uur
1 dag € 898,- excl. btw per deelnemer
2 dagen € 1395,- excl. btw per deelnemer (normaal € 1796,-)
3 dagen € 1995,- excl. btw per deelnemer (normaal € 2694,-)
Inclusief Lunch, het boek ‘Recruitment 3.0‘ plús een certificaat

Vragen?

Neem voor meer informatie of advies contact op met Jacco Valkenburg. Bel of Whatsapp naar 06-28257098 of e-mail naar jacco@recruiteruniversity.nl.

Praktische informatie

Elke training wordt in Den Haag gegeven; naast treinstation Holland Spoor en daardoor perfect te bereiken via spoor en auto.



De voordelen van een opleiding

  • Je stelt je eigen opleiding samen.
  • Alles wat je leert kun je meteen toepassen op jouw organisatie of bij jouw opdrachtgever.
  • Je bepaalt zelf de startdatum, de volgorde en het tempo.
  • Hoe meer workshops je kiest, hoe voordeliger elke vervolgworkshop is.

Doelgroep

Het niveau ligt hoog van deze modules en is daarom alleen geschikt voor écht ervaren corporate recruiters, of professionals die werken aan de employer branding van hun organisatie of die van hun opdrachtgever:
  • recruitmentmanagers
  • adviseurs/medewerkers employer branding/ arbeidsmarktcommunicatie
  • recruitmentmarketeers
  • communicatiemedewerkers/-adviseurs die verantwoordelijk zijn voor arbeidsmarktcommunicatie
Advies nodig? Mail of bel ons dan meteen even. Wij helpen je graag!

Daarom kies je Recruiter University

Hét recruitmentopleidingsinstituut met het grootste aanbod in de Benelux. Sinds 2007 geven onze vakexperts vernieuwende recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie-trainingen. Al meer dan 5000 cursisten wilden beter worden in hun vak via ons. CRKBO-geregistreerd en met eigen vakboeken ✅